|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
На страницу группы практики...
/* FILE NAME: VG4ANIM.H * PROGRAMMER: VG4 * DATE: 02.06.2011 * PURPOSE: Simple animation. * Animation system dclarations. * * Автор: Виталий Галинский. * Дата: 02.06.2011 * Летняя учебно-исследовательская практика ФМЛ № 30, 2011 год. * Группа компьютерной графики. * Copyright © 2011 * Computer Graphics Support Group of 30 Phys-Math Lyceum * © 2011 Физико-математический лицей № 30, Санкт-Петербург. */ #ifndef _VG4ANIM_H_ #define _VG4ANIM_H_ #include <windows.h> /* Float point base type */ typedef double DBL; /* Animation parameters representation type */ typedef struct tagvg4ANIM { HWND hWnd; /* Window handle */ HDC hDC; /* Device context handle */ HBITMAP hBm; /* Frame buffer bitmap */ INT W, H; /* Frame buffer size */ BOOL IsPause; /* Pause flag */ DBL GlobalTime, /* Global time in seconds */ Time, /* Local time (with pause) */ GlobalDeltaTime, /* Global between frame time */ DeltaTime, /* Local between frame time */ FPS; /* Frame per second */ /*** Input control data ***/ /* Mouse coordinates and button states */ INT MX, MY; BOOL MB[16]; /* Keyboard key states */ BOOL Keys[256]; } vg4ANIM; /* User function pointer type */ typedef VOID (*vg4USER_FUNC_PTR)( vg4ANIM *Ani ); /* Init animation system function */ BOOL VG4_Init( HWND hWnd ); /* Close animation system function */ VOID VG4_Close( VOID ); /* Handle resize event function */ VOID VG4_Resize( INT Width, INT Height ); /* Handle response event function */ VOID VG4_Response( VOID ); /* Handle render frame function */ VOID VG4_Render( VOID ); /* Copy current frame to specified device context function */ VOID VG4_CopyFrame( HDC hDC ); /* Setup callback functions function */ VOID VG4_SetCallbacks( vg4USER_FUNC_PTR Init, vg4USER_FUNC_PTR Close, vg4USER_FUNC_PTR Response, vg4USER_FUNC_PTR Render ); /*** * Applied interface ***/ /* Pause/resume animation function */ BOOL VG4_SetPause( BOOL PauseFlag ); /* Do exit from animation function */ VOID VG4_DoExit( VOID ); /* Go to the fullscreen mode/restore function */ BOOL VG4_SetFullScreen( BOOL FullScreenFlag ); #endif /* _VG4ANIM_H_ */ /* END OF 'VG4ANIM.H' FILE */ |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|